۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۴, سه‌شنبه

گاف دوباره بی‌بی‌سی و صدای آمریکا در پخش یک صدای ضبط شده+فیلم


بی‌بی‌سی‌ فارسی در تازه‌ترین افتضاح اخلاقی و حرفه‌ای خود صدای ضبط شده شخصی را پخش کرد که پیش از این با نام دیگری در شبکه صدای آمریکا پخش شده بود.
خبرگزاری فارس: گاف دوباره بی‌بی‌سی و صدای آمریکا در پخش یک صدای ضبط شده+فیلم

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس، سایت بولتن نیوز نوشت: چند روز پیش، صدای آمریکا و بی‌بی‌سی فارسی به دنبال سیاه‌نمایی‌های خود از وضعیت داخل کشور، برنامه ای با نظر خواهی تلفنی از مخاطبان خود در مورد گرانی های اخیر و تاثیر نرخ ارز بر کالاهای داخلی و... داشتند اما بعد از پخش صدای یکی از خوانندگان از صدای آمریکا،همان صدا و همان کلمات نیز از برنامه بی‌بی‌سی فارسی  پخش شد
بنا بر این گزارش، ماجرا از این قرار است که پیامی از صدای آمریکا و برنامه روی خط با نام حمید از سمنان پخش شد که به این نکته اشاره می کند که همه مشکلات موجود به خاطر نظام جمهوری اسلامی و... است.
اما در برنامه نوبت شما در تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی نیز، این بار همان صدا با نام مهدی از مشهد، و همان کلمات پخش می‌شود.
اما به محض گفتن چند کلمه و پخش این صدای ضبط شده که مشخص است از قبل برای پخش آماده شده بود، یکی ازآقایان همکار مجری برنامه بی بی سی صدا را قطع می کند و فریاد می کند که «فرن، فرن، باز پیام ضبطی گذاشتی؟ می خوای منم مثل سیاوش اخراج کنن!»
این گاف بی بی سی باعث شد که مجری نوبت شما یعنی خانمم نفیسه کوهنورد بگوید که ظاهرا این خط ما مشکل دارد...
 
در حالی که مشخص بود همکاران وی متوجه این گاف و صدای ضبط شده از برنامه صدای آمریکا شده بودند و برای این که مخاطبان به آنها تذکر ندهند و گاف بی بی سی مشکل ساز نشود سعی کردند از پخش آن جلوگیری کنند و در گیری همکاران باهم باعث شد که این گاف بزرگ بار دیگر خبرساز شود...
 (برای تماشای فیلم اینجا را کلیک کنید)

اگر خاتمی رئیس جمهور شود زندگی در ایران را ترجیح میدهم

مهدی پرپنچی مجری برنامه به عبارت دیگر شبکه بی بی سی به تازگی در وب شخصی خود تنها راه نجات ایران را در برگزاری انتخابات آزاد دانسته و گفته:
«این انتخابات، فرصتی برای اصلاح‌طلبان است که از حالت دفاعی و مقاومتی ‌درآیند و به کنشگر تبدیل شوند.»
وی در ادامه گفته: «در صورت فعال شدن اصلاح‌طلبان امید آزادی زندانیان سیاسی را می توان داشت.»
مهدی پرپنچی در ادامه اعلام کرده: «باید بر روی یک نامزد اجماع حاصل شود و به نظر من سید محمد خاتمی بهترین و تنهاترین گزینه است چرا که او چهره‌ای شناخته شده است و البته توانمند است.»
او مدعی شده تنها کسی که می‌تواند کاندیداهای رقیب را با اختلافی بالا شکست دهد سید محمد خاتمی است.
مجری بی بی سی فارسی همچنین ادعا کرده: «جمهوری اسلامی با برگزاری یک انتخابات آزاد در معیارهای بین‌المللی، فاصله زیادی دارد اما  اگر قانون فعلی جمهوری اسلامی به درستی اجرا شود ، باز هم می شود شرایط را تغییر داد.»
وی در صحبت های خود با زیرکی تمام سید محمد خاتمی را مقابل جمهوری اسلامی قرار داده و گفته:
«امروز مدعیان اداره نظام جمهوری اسلامی و کشور در عرصه انتخابات هیچ نیروی کارآمد، کاریزماتیک و محبوبی ندارند که مردم به او رقبت داشته باشند. شکست روحی ناشی از انتخابات 88، اراده آنها را سست کرده است.
در مقابل اما اجماع‌ بی‌نظیر اصلاح‌طلبان و منتقدان نظام و دولت بر روی سید محمد خاتمی،  تجربه موفق اقتصادی و سیاسی و بین المللی دولت اصلاحات، محبوبیت ، تغییر نگاه بین‌المللی به ایران، از جمله دلایلی است که می توان بر روی کاندیداتوری سید محمد خاتمی حساب ویژه ای باز کرد.»
وی همچنین در مورد رد صلاحیت ها نیز چنین گفته:
«در مورد کسانی که مدعی اند سید محمد خاتمی را می توانند رد صلاحیت کنند  نیز باید گفت رد صلاحیت آقای خاتمی کار کمی نیست. اگر این کار انجام شود بخش بزرگی از اعتماد مردم به حکومت و مجموعه نظام از بین می‌رود.»
مهدی پرپنچی در پایان ابراز امیدواری کرده که در صورت اجماع اصطلاح طلبان بر روی نامزدی سید محمد خاتمی و رای آوردن وی در انتخابات ریاست جمهوری زمینه تغییرات در ایران همواره شود.
او مدعی شده در صورتی که سید محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود وی به همراه دوستانش زندگی و کار در ایران را به زندگی و کار در لندن و بی بی سی ترجیح خواهد داد.
احتمالا اوج گرفتن تحرکات انتخاباتی در ایران برخی مجریان و عوامل رسانه های خارجی را متوهم کرده که قرار است در ایران اتفاقی بیفتد حال آنکه باید به آنها گفت قبری که شما بر سر آن گریه می کنید کسی در آن نیست.
فقط باید به برخی ها خاطر نشان کرد کاری نکنند که دشمنان ایران شاد شوند. و خیال خام ورشان دارد.