۱۳۹۲ مرداد ۱۹, شنبه

ادبیات خبری بی بی سی

بی بی سی می گوید:
آیه الله خامنه ای در خطبه های نماز عید فطر از تلاش قدرتهای خارجی برای حل بحران مصر انتقاد کرد.

خبرگزاریهای ایران می گویند:
مقام معظم رهبری در خطبه های نماز عید فطر از دخالت کشورهای بیگانه در اوضاع داخلی مصر انتقاد کردند.
قضاوت با شما...

جدیدترین گاف سایت شبکه "من و تو" + سند و تصویر

سایت شبکه انگلیسی"من و تو" با انتشار عکسی که مربوط به زلزله یک سال پیش استان آذربایجانی شرقی است به خبر سازی علیه وضعیت پزشکی و مراقبت های پزشکی در ایران پرداخت.
به گزارش سرویس سیاسی جام، سایت شبکه "من و تو"(manoto) وابسته به ارگان رسمی دولت انگلیس با انتشار عکسی که مربوط به زلزله سال گذشته شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی است مدعی شد این عکس مربوط به کارگری است که از طبقه اول یک ساختمان در تهران سقوط کرده است.
 
این سایت با انتشار این خبر در صفحه "گزارشگر" خود به نقل از یکی از گزارشگران خود می نویسد: «من شاهد افتادن این کارگر از طبقه اول ساختمان در حال ساخت بودم[!] که بعد از انتقال به اولین مرکز درمانی با بی اعتنایی و رها کردن این کارگر مصدوم در اتاق تزریقات درمانگاه 22بهمن تهران[!] بوده و با وی مثل یک حیوان[!] برخورد کردند. ما به کی درد خودمون رو بگیم ای خدا»

gozareshgar.manoto1.com/Report/3shfbn/UGS8585

این در حالی است که این تصویر همان طورکه اشاره شد یکی از تصاویر مربوط به زلزله آذربایجان شرقی است که در تاریخ ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ از سوی خبر گزاری فارس با عنوان"تصاویر دلخراش از زلزله آذربایجان شرقی" منتشر شد و پس از آن اکثر پایگاه های خبری نیز آنرا در خروجی های خود قرار دادند.
 
تصویر منتشر شده از سوی خبرگزاری فارس-۲۱ مرداد ۱۳۹۱

 این بار اولی نیست که رسانه های غربی با خبرسازی های دروغ خود علیه ملت ایران دست به سیاه نمایی علیه نظام و دست اندرکاران آن می زنند. در هفته گذشته شبکه صدای آمریکا، وابسته به وزارت خارجه آمریکا، با انتشار تصاویر مربوط به یک زوج ترکیه ای که از روشی ابتکاری برای ترک سیگار داستفاده کرده بودند، مدعی شد این زوج ایرانی است و خانم این آقا برای مبارزه با روز خواری وی تصمیم گرفته است تا سر او را در قفس قرار دهد. قبلا هم این مرد خواسته بود روزه خواری کند که زنش زده دست او را شکسته.
  
خبری که با افشاگری "جام نیوز" از اصل ماجرا و رو شدن شدن دست صدای آمریکا منجر به عذر خواهی این شبکه از مخاطبان خود گردید.
منبع: جام نیوز

عجوزه پهلوی(فرح دیبا) سکته کرد

شبکه بی بی سی در خبری فوری از سکته قلبی عجوزه پهلوی(فرح دیبا) خبر داد
اما شبکه ایران آریایی این خبر را تکذیب کرد

بالاترین:
https://www.balatarin.com/permlink/2013/5/28/3325388



یوتیوپ :

http://www.youtube.com/watch?v=tfFUBpv26Dkhttp://www.youtube.com/watch?v=lkpY9B1Nxeo