۱۳۹۲ بهمن ۲۶, شنبه

وقتی نوری زاده ملا می شود+فیلم

علیرضا نوری زاده روزنامه نگار سلطنت طلب که چندی است با پشتیبانی مالی عرب های حاشیه خلیج فارس تلویزیون ایران فردا را تاسیس و مدیریت می کند خود را در جایگاهی می بیند که در تمامی مسائل اظهار نظر کند.
وی که خود را در همه امور کارشناس می داند  این بار از حسین بور دعوت کرده و با وی مصاحبه کرد
نوری زاده در این برنامه گفت: " آخوندهای شیعه به دروغ می گویند خلیفه دوم درب خانه حضرت زهرا(س) را آتش زده و به و منزل ایشان هجوم آورده و او را به شهادت رسانده است درحالی که علی (ع) شهسوار و شیر اسلام دست بسته در کنج خانه نشسته و باز می بینیم که حسین بی علی(ع) نام فرزندان خود را عمر و عثمان می گذارد که مثل علی اکبر(ع) جزو شهدای کربلا هستند و ادبیات آخوندی اینها را از تاریخ حذف کرده است بخاطر اینکه نامشان عمر و عثمان است."

این گونه شبهه افکنی علیه شیعیان بیانگر مشکلاتی است که گریبان تلویزیون" ایران فردا"را گرفته و لذا برای ادامه زندگی نباتی خود می بایست برای جلب رضایت اربابان خود هر روز بیشتر از دیروز به چنین شبهه افکنی های روی بیاورند
چند نکته مهم:
اولا؛ آقای نوری زاده یک روزنامه نگار است و از لحاظ علمی در مقامی نیست که بخواهد در مسائل تاریخی و دینی اظهار نظر کند.

دوما؛  نه تنها تمامی راویان شیعه نقل کرده اند بلکه در کتب اهل سنت نیز بر این مطلب اذعان شده است که این خلیفه دوم بود که با آتش زدن درب منزل امیرالمومنین علی (علیه السلام) و هجوم به منزل ایشان موجبات شهادت حضرت زهرا(س) و فرزندش شش ماهه اش حضرت محسن(ع) را فراهم کرده است .
ثالثا؛ رسم عرب بر چنین نبوده که بخاطر محبت بر کسی نام آن را انتخاب کند.
این نامگذاری‏ ها اشكالی ندارد. نه حاكی از تأیید خلفا است و نه چیز دیگر، چرا كه نامگذاری در هر اجتماعی، بسته به فرهنگ و سنت آن است.
عرب‏ ها برای خود یك سری نام‏ های متداول داشته ‏اند كه بعضاً "عَلَم" بوده و معنای خاصی نداشته و بعضی از آن ها معنا داشته مانندحارث كه مربوط به فرهنگ آن زمان جامعه بوده است،  از جمله آن: ابوبكر، عثمان، عمر، معاویه، عمر، یزید و.... می‏ باشد این اسامی در فرهنگ زمان امامان پیشین مطلوب و مرسوم بود و امروز هم در بسیاری از كشورها و مناطق عرب نشین، این اسم ‏ها مورد پسند مردم است و مردم فرزندانشان را بدین گونه نامگذاری می‏ كنند.

امامان‏(ع) نیز طبق فرهنگ و سنّت متداول زمان خویش برای فرزندان‏شان اسم انتخاب می کردند.

نه‏ نامگذاری  عمر، عثمان و معاویه دلیل بر خوبی و تأیید خلیفه دوم و سوم و معاویة بن ابی سفیان است. و نه این اسم‏ ها را بر فرزندان خود نگذاشتن دلیل بر بدی و نشانه عدم تأیید، لیكن بعد از حادثه كربلا و ستم‏ های‏ خلفا و بنی امیه، فاصله فرهنگی بین شیعه و دیگران روز به روز بیشتر گردید و رفته رفته در فرهنگ شیعه یك سری اسم‏ ها رواج یافت و یك سری اسم ها از رونق افتاد.
شیعیان در قرن های بعد كوشیدند با نامگذاری فرزندان خویش به نام‏ های پیامبر و اهل بیت((صلوات الله علیهم اجمعین) و صحابه باوفایشان، به نوعی در پی زنده كردن ارزش ‏ها برآیند. و  این همان فرهنگی است که برگرفته از رهنمودهای امامان‏(ع) می‏ باشد.
برعكس آنانی كه چهره‏ های بارز دشمنی با پیامبر(ص) و اهل بیت مكرمشان بودند، همانند ابوسفیان، معاویه،یزید و... نام‏ های آنان در اسم گذاری‏ های شیعیان از رونق افتاد و كم كم متروك شد. این سخن مربوط به قرن‏ های بعدی است.
بنابراین اسم گذاری‏ ها برگرفته از فرهنگ اجتماعی است و در زمان امامان به خصوص در زمان امام علی (ع) نامگذاری به آن اسم ها مذموم و متروك نبود.
اما در مورد حمله به خانه امیرالمومنین سلام الله علیه و به آتش کشیده شدن درب خانه آن حضرت که به واسطه همین یورش حضرت زهرا سلام الله علیها به شهادت شدند آمده است:
«  ابومحمد عبدالله بن مسلم بن قتيب دينوري (معروف به ابن قُتَيبَة) در گذشته ي سال 276 هجري، در کتاب خود بنام "الامامة والسياسة"جلد اول صفحه ي 12، چاپ سوم، 2جلد در يک مجلّد، تحت عنوان "کيفَ کانَت بيعة علي أبي طالب کرَّمَ الله وجهه" (علي کرم الله وجهه چگونه بيعت کرد) با ذکر سند از عبدالله بن عبدالرحمن انصاري روايت کرده که گفت:
"همانا روزي ابوبکر از عده اي که از بيعت با او سرپيچي کرده و نزد علي عليه السلام جمع شده بودند، سراغ گرفت. پس عمر را به دنبال آنها -که در خانه ي علي جمع شده بودند- فرستاد، پس آنها از خارج شدنِ از خانه خودداري نمودند، در اين هنگام عمر دستور داد که "هيزم حاضر کنيد" و خطاب به اهل خانه گفت: «قسم به آن کس که جان عمر در دست اوست بايد خارج شويد و الا خانه را با اهلش به آتش مي کشم»

شخصي به عمر گفت: اي ابا حفض، آيا مي داني در اين خانه فاطمه است؟!


عمر گفت: اگر چه فاطمه در خانه باشد!


از طرف دیگر مدارک شهـــادت حضرت زهـــرا (س) در کتب زیر که همگی از کتب معتبره اهل سنت می باشد، آمده است.
1- ابن قتيبه
2-ابن شهر آشوب سروي
3-أبي الفتح محمد بن عبدالکريم بن أبي بکر احمد شهرستاني
4-ذهبي مورخ مشهور
5-عمر رضا کحاله از علماي معاصر اهل سنت
6-احمدبن يحيي معروف به «بلاذري»
7-ابن ابي الحديد معتزلي
8-شهاب الدين احمد معروف به ابن عبد ربه اندلسي


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر