۱۳۹۱ اسفند ۱۹, شنبه

افشای جزئیاتی جدید از رسوایی های اخلاقی در بی بی سی/ فیلم و عکس و سند2


رسوایی "جیمی سویل" خوشنامی بی‌بی‌سی را به خطر انداخت
"لرد پتن" رئیس هیأت امنای بی‌بی‌سی نیز در مقاله ای که در نشریه "میل آن ساندی" منتشر شد، نوشته که رسوایی جیمی سویل خوشنامی بی‌بی‌سی را به خطر انداخته است.
 
وی در بخشی از مقاله خود می نویسد: «آیا واقعا ممکن است که هیچ کس از فعالیت های او (جیمی سویل) اطلاعی نداشته باشد؟ آیا کسانی بر اعمال مجرمانه او چشم بسته اند؟ آیا کسانی به خاطر شهرت سویل و به خاطر جایگاهی که در برنامه های بی‌بی‌سی داشت، ترجیح داده اند که شک و شبهه ها را پیگیری نکنند؟»
 
 
 بازداشت خواننده قدیمی پاپ و همکار بی بی سی به اتهام آزار جنسی
 سایت بی بی سی همچنین چندی پش نوشت: «پلیس بریتانیا در ادامه رسیدگی به ماجرای رسوایی جنسی جیمی سویل، مجری سابق رادیو و تلویزیون بی‌بی‌سی، "گری گلیتر" یک خواننده قدیمی موسیقی پاپ را بازداشت کرده است.»
 به نوشته بی بی سی، به تازگی یک نفر به عنوان شاهد به پلیس گفته است که "گری گلیتر" را در حال رابطه جنسی با یک دختر کم سن و سال در اتاق جیمی سویل در بی‌بی‌سی دیده بود.

"استوارت هال" مجری بی بی سی به دلیل تجاوز به دختران مجرم شناخته شد
پلیس انگلیس یک ماه پیش بود که اعلام کرد یک مجری دیگر بی بی سی به نام "استوارت هال" در دادگاهی در این کشور به خاطر  تجاوز به زنان و دختربچه ها مجرم شناخته شد.
 
خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: «"استوارت" 83 ساله در دهه 1970 و 80 میلادی مجری شبکه بی بی سی بود دومین فردی است که بر ابعاد رسوایی جنسی مسئولان شبکه بی بی سی در دهه های گذشته افزوده است. "هال" که تا این اواخر نیز در برنامه های بی بی سی ظاهر می شد، در ماه دسامبر به هتک حرمت دختران کم سن و سال متهم شده بود. به گفته پلیس انگلیس، 14 دختر 9 تا 16 ساله از سوی استوارت هال هتک حرمت شده اند.»
 
بازداشت  "مکس کلیفورد" مجری مشهور بی بی سی
شبکه یورونیوز نیز چندی پیش از بازداشت "مکس کلیفورد" یکی از مشهورترین مجری های برنامه های تلویزیونی انگلیس، به اتهام سوءاستفاده جنسی خبر داد.
به گفته یورونیوز، آقای "کلیفورد" پنجمین نفری است که در جریان تحقیقات پلیس در مورد اتهام های جنسی پرشمار جیمی سویل دستگیر می شود.
حدود ۵۰۰ شکایت از سوی زنان و نیز کودکان علیه آقای سویل، به اتهام آزار و اذیت جنسی، ثبت شده است.
 
تجاوز صادق صبا به پونه قدوسی
نکته ای که در اینجا باید یادآور شد این است که "صادق صبا" رئیس بخش فارسی بی بی سی، خود متهم به تجاوز به "پونه قدوسی" از مجریان زن بی بی سی فارسی است، امری که به یک دردسر جدی برای شبکه جهانی بی بی سی تبدیل شد.

صادق صبا البته در مصاحبه های مختلف در خصوص حرف و حدیث ها در مورد "بی بی سی فارسی" تنها به آنچه وی "اذیت خانواده های عوامل بی بی سی فارسی در ایران" خوانده اشاره کرده، ولی در خصوص رسوایی های اخلاقی خود و مجموعه تحت مدیریتش حرفی به میان نیاورده است؛ اگرچه وی در مورد اول نیز اشاره ای به اسامی خانواده هایی که گفته می شود مورد اذیت و آزار قرار گرفته اند ننموده و تنها به طرح ادعا بسنده کرده است.

   آیا بی بی سی مروج فرهنگ غرب نیست؟
"پیتر هاروکس" رئیس بخش جهانی بی بی سی و صادق صبا، مدیر بی بی سی فارسی، در دفاعیات خود از عملکرد بی بی سی گفته اند رسانه های داخلی ایران بی بی سی را متهم به ترویج فرهنگ ضدایرانی (فرهنگ غربی) می کنند.
سؤالی که در اینجا مطرح می شود این است: آیا ترویج "همجنسگرایی" در بی بی سی و اختصاص ویژه برنامه هایی به این موضوع با فرهنگ اسلامی ایرانی مردم ایران سنخیت دارد که این شبکه به انحای مختلف به تبلیغ آن می پردازد؟
آیا واقعا دغدغه مردم ایران "همجنسگرایی" است که بی بی سی با اختصاص ویژه برنامه ای در "نوبت شما" با این بهانه که نخست وزیر آلمان همجنسگرا  است سعی می کند این پدیده را توجیه کند؟
 
 
"پوشش" کدامیک از مجریان زن بی بی سی با فرهنگ مردم ایران همخوانی دارد؟
 

"غیرت" یکی از شاخصه های مهم فرهنگ ایرانی اسلامی است. آیا روابط آزادی که بین کارمندان بی بی سی وجود دارد تناسبی با این شاخصه دارد؟

تصاویر و  فیلم های غیراخلاقی منتشر شده از کارمندان بی بی سی در فضای مجازی که غالبا از سوی خود عوامل بی بی سی انتشار یافته است، حکایت از فراگیر شدن فساد و بی بند باری در بین کارکنان بی بی سی دارد. آیا اینگونه رفتارها الگو گرفته از فرهنگ مبتذل غرب نیست؟
 
در پایان خاطرنشان می شود آقای "صادق صبا" بارها در مصاحبه های مختلف خود بر این امر تأکید کرده اند که اگر مخاطبان بی بی سی سؤال و نقدی نسبت به این شبکه دارند، مدیریت بخش فارسی بی بی سی با کمال میل پاسخگوی آن خواهد بود.
  جام نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر