۱۳۹۴ تیر ۲۵, پنجشنبه

اعتراف بی بی سی به قدرت ایران

این کارشناس گفت، امروز ایران کشوری نیست که با دست دادن دو تن از وزرای خارجه غرب بتوان درباره آن مصالحه کرد.
 
به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، کارشناس برنامه «صفحه 2 آخر هفته» شبکه بی بی سی فارسی، در سخنانی اذعان کرد ایران یک قدرت واقعی منطقه ای است و نقش مؤثری در چالش های سیاسی منطقه دارد.


«فرخ نگهدار» یکی از کارشناسان این برنامه در مقابل اظهارات ضمنی دیگر کارشناسان که ایران را کشوری ضعیف و منفعل در عرصه سیاست داخلی و بین المللی معرفی می کردند اظهار داشت که دوره اینگونه سخن گفتن درباره ایران گذشته است وی در این رابطه گفت، امثال من در سنین جوانی ایران را یک کشور درحال توسعه، ضعیف و یا حتی تحت سلطه محسوب می کردیم اما امروز ایران یک قدرت واقعی منطقه ای است و این قدرت روز به روز در حال افزایش نیز هست و ایران نقش مؤثرتری در حل و فصل مسائل منطقه ای ایفا خواهد کرد.


وی اظهار داشت امروز ایران کشوری نیست که با دست دادن دو تن از وزرای خارجه غرب بتوان درباره آن مصالحه کرد.


وی درباره تأثیر مذاکرات هسته ای  نیز بر خلاف ادعاهای اخیر بی بی سی و کارشناسانش که به تأسی از رژیم صهیونیستی که توافق احتمالی را باعث افزایش تنش ها در منطقه می دانند گفت:
تمامی قدرت های دنیا اذعان دارند که مانع اصلی تنش زدایی در مناسبات میان ایران و غرب، برنامه هسته ای است و چنانچه توافقی صورت بگیرد، امکان کاهش تشنج با قدرت های بزرگ به وجود خواهد آمد و ایران نقش مؤثرتری در حل و فصل مسائل منطقه ای ایفا خواهد کرد.

اظهارات این کارشناس از آن جا قابل توجه است که در این زمان های باقیمانده از مذاکرات، مخالفین نظام از کانال شبکه های ماهواره‌ای، به روش های مختلف تلاش دارند ایران را شکست خورده مذاکرات نشان دهند، حال چه توافقی صورت بگیرد و چه صورت نگیرد. در همین زمینه بی بی سی سعی در ایجاد این ذهنیت دارد که ایران تحت فشار غرب و آمریکا از مواضع اصولی خود در مذاکرات هسته ای در حال عقب نشینی است و با تحمیل سران غرب آماده پذیرش یک توافق ضعیف است.

البته این تلاش بی بی سی پس از آن صورت می گیرد که این بنگاه خبرپراکنی در هفته های گذشته با گزارش های متعدد و جعلی خود و با دعوت از کارشناسان معاند نظام، فرکانس های منفی ای  به سمت ایرانیان و تیم مذاکره کننده ایرانی می فرستاد مبنی بر اینکه به نفع کشور است که توافق در کمترین حد ممکن از خواسته های به حق جمهوری اسلامی را بپذیرند که در غیر این صورت عواقب جبران ناپذیری در انتظار ایران خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر