۱۳۹۲ دی ۲۱, شنبه

اعتراض سلطنت طلب ها به سیاست دوگانه بی بی سی + فیلم

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، بعد از جنجال ایجاد شده توسط شبکه بی بی سی فارسی در موضوع خلیج فارس که شبکه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز به آن پرداختند، صادق صبا مدیر بخش فارسی بی بی سی در برنامه دیدبان جواب این موضوع را داد. پاسخ صادق صبا نه تنها جواب برای اعتراضات مطرح شده مردمی نبود، بلکه اوضاع را بدتر از گذشته کرد تا جایی که هم صدا و سیمای جمهوری اسلامی و هم اپوزیسیون خارج نشین  به این جوابیه صادق صبا واکنش نشان داده و حتی یکی از کارشناسان ثابت شبکه بی بی سی فارسی را هم به واکنش واداشت و وی از صادق صبا پاسخ خواست.
در همین رابطه هفته گذشته یکی از شبکه های سلطنت طلب بار دیگر نسبت به سیاست دوگانه بی بی سی اعتراض کرد.
 
علیرضا میبدی فعال سلطنت طلب در شبکه پارس در این رابطه از میهمان برنامه پرسید:
چرا بی بی سی یک سیاست دوگانه دارد و در شبکه فارسی زبانش میگوید خلیج فارس اما در شبکه های غیر فارسی خود مثل انگلیسی و عربی از واژه خلیج عربی یا خلیج استفاده می کند؟
تقی زاده که یکی از کارشناسان اصلی بی بی سی است و در شبکه های اپوزیسیون هم برنامه اجرا می کند جواب قابل تاملی را به علیرضا میبدی داد.
 
تقی زاده گفت: سیاست اصلی کشور بریتانیا استفاده از واژه خلیج است بدون اضافه کردن پسوند.
 
وی افزود: گاهی دولت انگلیس این سیاست را محکم می گیرد و گاهی هم رها می کند که این کار انگلیسی ها بستگی به موضع تهران در دوستی یا دشمنی با لندن دارد.
کارشناس برنامه اضافه کرد: خبرنگارانی هم که در لندن مشغول کارند و به خصوص خبرنگاران در بی بی سی فارسی همین سیاست را پیروی می کنند یعنی وقتی این سیاست کلی به گزارشگران بی بی سی تفهیم می شود، آنها نیز خودشان را ناگزیر به پیروی از این سیاست می بینند.
 
وی گفت: آمریکایی ها و روس ها یقینا از واژه خلیج فارس استفاده می کنند و این یک تفاوت بزرگ است بین آنها و انگلیسی ها.

او در پایان اضافه کرد: باید خود صادق صبا جواب این مطلب را که به او منصوب شده بدهد.
 
حال سوالی که اینجا مطرح می شود این است که صادق صبا، بین به اصطلاح حرفه ای بودن!!! و وطن پرستی کدام یک را انتخاب می کند!؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر