۱۳۹۲ بهمن ۱, سه‌شنبه

سفر زیارتی کارمند بی بی سی فارسی به اسرائیل! + فیلم و عکس

مالیات های دریافتی از شهروندان انگلیسی تنها بخشی از مخارج بی بی سی را پوشش می دهد و الباقی آن لاجرم می بایست از منابع دیگری تأمین شود.
به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، بلندگوی تبلیغاتی رژیم سلطنتی انگلیس برای مخاطبان فارسی زبان (بی بی سی فارسی/BBCPersian) با هزینه گزافی اداره می شود.
این در حالی است که بر خلاف بسیاری از رسانه ها که برای ادامه فعالیت به جذب «پیام های بازرگانی» متوسل می شوند، گویا بی بی سی فارسی از این آگهی ها بی نیاز است.
 
به رغم برخورداری مجموعه یادشده از بودجه مستقیم دولتی، بر خبرگان عرصه رسانه پوشیده نیست که مالیات های دریافتی از شهروندان انگلیسی تنها بخشی از مخارج بی بی سی را پوشش می دهد و الباقی آن لاجرم می بایست از منابع دیگری تأمین شود.
 
دقیقا به همین علت است که مدیر بی بی سی فارسی (صادق صبا) از اینکه صراحتا اقرار کند شبکه اش سالانه دستکم 15 میلیون پوند از وزارت امور خارجه انگلیس مواجب می گیرد، هیچ ابایی ندارد؛ چراکه رقم یادشده تنها بخش رویی و آشکار درآمدهای بی بی سی فارسی را شامل می شود.
این اعتراف حساب شده -که ظاهرا غیرمتعارف به نظر می رسد- در واقع تکاپویی برنامه ریزی شده برای مخفی نگاه داشتن منابع مالی پنهان رسانه دولتی انگلیس است.
   اما آن منابع دیگر که بی بی سی را از پیام های تبلیغاتی بی نیاز کرده اند، کدامند؟
   قرائن موجود حاکی از آن است که بنگاه خبرپراکنی رژیم سلطنتی انگلیس از کارمندان آموزش دیده خود به عنوان ویزیتور (بازاریاب) استفاده می کند؛ با این تفاوت که بجای محصولات عادی، لابی های ثروت و قدرت هدف بازاریابی بی بی سی قرار می گیرند.
 
در رأس این فهرست، می توان از لابی صهیونیسم و فرقه ضاله بهائیت نام برد.
 
  ویدئو/ بی بی سی، بهائیت، اسرائیل .
  به عبارت دیگر، رسانه دولتی انگلیس با تولید محتوا در راستای جلب رضایت صهیونیست ها و بهائی ها، از مواهب این خوشخدمتی بهره مند می گردد.
 
"نفیسه کوهنورد" -کارمند بخش فارسی بی بی سی- اواخر تابستان گذشته با عزیمت به سرزمین های اشغالی و حضور در پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی، در حرکتی تبلیغاتی تلاش کرد به صنعت توریسم اسرائیل و ترمیم چهره این رژیم جنایت پیشه کمک کند.
وی در این مأموریت کاری که در پوشش سفر شخصی صورت گرفت، همچنین از "بیت العدل" (قبله گاه فرقه جعلی بهائیت) و مدفن «بهاءالله» (بنیانگذار این فرقه) بازدید نمود و رپرتاژ-آگهی تولید کرد.
 
به فاصله کوتاهی از این سفر، بی بی سی فارسی توانست پس از مدت ها پیگیری، مصاحبه ای اختصاصی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل، ترتیب دهد؛ امری که تحقق آن موجبات خرسندی فراوان مدیرانش را فراهم آورد و به صراحت از آن با عنوان یک موفقیت یاد کردند.
 
ناگفته پیداست که دلیل اصلی خوشحالی سران بی بی سی فارسی، توفیق در جلب رضایت اسرائیلی ها و بهائی ها بود که به دنبال آن، تضمین برخورداری از پشتیبانی مالی صهیونیسم بین الملل و جامعه بهائیت را به صورت توأمان در بر داشت.
  ویدیو/ مأموریت کارمند بی بی سی فارسی در سرزمین های اشغالی .

این تنها یک نمونه ساده و عینی از روش درآمدزایی دست اندرکاران بی بی سی است که البته برخی رسانه های دولتی دیگر همچون رادیوفردا/radiofarda و صدای امریکا/VOA نیز از آن استفاده می کنند.
وجه مشترک همه این رسانه ها "وابستگی به دولت و سرویس های جاسوسی" می باشد که امتیاز مذکور، مجال و پوشش امنیتی لازم را برایشان فراهم می آورد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر