۱۳۹۱ اسفند ۱۰, پنجشنبه

لطفا به این خبر توجه بفرمایید:

کارشناس شبکه من و تو که از غیرت مردان نسبت نوامیس شان عصبانی به نظر می رسید، این اخلاق مردان ایرانی را به باد انتقاد گرفت و آن ها را به بی غیرتی دعوت کرد.

جام فرهنگی، کارشناس شبکه من و تو که در مورد ضررهای فردی و اجتماعی تعصب صحبت می کرد به نکوهش غیرت پرداخت و با ابراز تأسف از این اخلاق مردان ایرانی گفت: «خیلی از مردان نسبت به همسر، دختر، خواهر و مادرشان غیرت دارند. از نظر مذهبی خانواده ها به پسرها از همان کودکی تعصب و غیرت را تزریق می کنند. پدر و مادر- حتی اگر برادر کوچک تر از خواهرش باشد- مدام به پسرشان می گویند مواظب خواهرت باش. خانواده ها به پسرشان یاد می دهند که فردا هم [که بزرگ شدند] همین احساس را نسبت به همسر و دخترش داشته باشد.»
 
شایان ذکراست، وی پیش از این نیز در اظهارات به اصطلاح کارشناسی اش ضمن آموزش روابط آزاد و خارج از عرف ایرانیان، در مورد چگونگی انتخاب دوست از جنس مخالف به ارائه راهکار می پرداخت. کارشناس من و تو حتی از اینکه خانواده های ایرانی، مذهبی هستند و شرایط را برای روابط آزاد دخترشان با پسر مردم! فراهم نمی کنند شدیدا ابراز تأسف می کرد.
 
گفتنی است، تعصب به معنای حمایت کردن خارج از حق و انصاف است، اما غیرت به معنای حمایت کردن منطقی و منصفانه از حق می باشد، مانند دین، آبرو، اولاد، اموال، همسر و .... به عبارت دیگر غیرت، حمایت کردن عادلانه می باشد که شرعا واجب است ولی تعصب حمایت کردن ظالمانه است که در آموزه های دینی مورد مذمت قرار گرفته و از رذائل اخلاقی محسوب می شود.
 
ناگفته نماند، عوامل شبکه من و تو که همواره اشاعه فرهنگ دینی و معنویات را مانع اصلی هدف های خود در تأثیرگذاری بر مخاطبینشان دیده اند، برای کم رنگ کردن این اعتقادات، در به انحراف کشاندن و بی هویت کردن جوانان ایرانی، حتی تا جایی پیش رفته اند که آشکار و بی پرده بی بندوباری و ابتذال را در قالب اظهارنظرهای کارشناسی ترویج می کنند.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر