۱۳۹۱ اسفند ۱۰, پنجشنبه

نتیجه تو دهنی ملت ایران / شبکه زمزمه حذف شد


«زمزمه» دومین شبکه تلویزیونی سرگرم‌کننده عمومی و رایگان فارسی‌زبان متعلق به شرکت «نیوز کورپوریشن» موسوم به «شرکت تلویزیون ماهواره‌ای برای منطقه آسیایی» و «گروه رسانه‌ای موبی» است.
این شبکه در ماه می ۲۰۱۱ روز آنتن رفت.  سهم سرمایه‌گذاری در این شبکه 50 درصد اعلام شده است. و 50 درصد دیگر آن متعلق  به فارسی 1 است. «زمزمه» همانند شبکه خواهر خود «فارسی۱»، ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته به پخش برنامه‌های سرگرم‌کننده تلویزیونی با دوبله فارسی می پرداخت.
دفتر مرکزی شبکه تلویزیونی «زمزمه» در شهر دبی واقع است.
گروه موبی پس از راه اندازی شبکه فارسی وان در سال 2009 اقدام به تاسیس شبکه ای به عنوان خواهر فارسی وان و با نام شبکه زمزمه نمود.
در ابتدای تاسیس، مسئولان گروه موبی اذعان داشتند این شبکه با هدف پخش برنامه هایی ویژه بانوان راه اندازی شده است. و در صورتی که مانند فارسی 1 با موفقیت روبرو شود سعی می کنند با تاسیس شبکه های تخصصی برای اقشار مختلف جامعه دنیای جدیدی را برای فارسی زبان ها به وجود بیاورند.
این شبکه در ابتدا با پخش سریال های مبتذل سعی در تخریب فرهنگ ایرانی اسلامی نمود و تلاش کرد با هر وسیله ای فرهنگ برهنگی غرب را به خورد مردم دهد. اما برآوردهای مسئولان این شبکه ها اشتباه از آب درآمد و بر خلاف تصور آنها مردم ایران به این شبکه ها نه گفتند و رفته رفته این شبکه ها با ریزش شدید مخاطب روبرو شدند.
طولی نکشید که شبکه خواهر فارسی وان «زمزمه» به شبکه تکرار فارسی وان مبدل شد به گونه ای که پس از پخش سریالی در شبکه فارسی وان بازپخش آن در شبکه زمزمه به نمایش در می آمد.
اگرچه مسئولان شبکه فارسی وان و زمزمه اعلام کردند به دلیل تحریم های صورت گرفته علیه ایران، کمپانی های تولید فیلم جهانی حاضر به فروش فیلم به گروه موبی نمی باشند و با این کار شبکه فارسی وان و زمزمه را دچار مشکل کرده اند. اما بر همگان پنهان نیست که علت اصلی عدم استقبال مردم ایران از فرهنگ برهنگی بود که این شبکه ها سعی در ترویج آن داشتند.
روند نزولی شبکه فارسی وان و زمزمه  به حدی بود که در تابستان گذشته هر دوشبکه ناچار به باز پخش سریال های قدیمی و یا به تعبیری سریال های آرشیوی خود شدند. در این میان اما شبکه های تازه تاسیس نیز تلاش کردند به شکل های مختلف مخاطبین شبکه فارسی وان و زمزمه را به سمت خود بکشاند.
عدم استقبال از این شبکه های ضد فرهنگی تا اندازه ای پیش رفت که مسئولان گروه موبی را ناچار به حذف یکی از این دوشبکه کرد.
پس از بررسی های صورت گرفته توسط مسئولان گروه موبی، با توجه به سابقه کمتر شبکه زمزمه نسبت به برادر خود، فارسی وان، گروه موبی شبکه زمزمه را برای حذف انتخاب کرده و در تاریخ 19 دسامبر مصادف با 29 آذر ماه 1391در صفحه رسمی فیس بوک شبکه فارسی وان و زمزمه با قرار دادن عکسی از هد سایت شبکه زمزمه و قرار دادن مطلبی با عنوان "امیدواریم که به زودی باز هم در کنار شما باشیم" شبکه زمزمه را از لیست شبکه های ماهواره ای فارسی زبان حذف نمودند. و با این کار دفتر شبکه مبتذل و تازه تاسیس زمزمه نیز برای همیشه بسته شد.
نا گفته نماند با تعطیلی شبکه زمزمه ترس و وحشت بر سر مسئولان و مدیران سایر شبکه های ضد فرهنگی سایه افکنده است. زیرا در صورت ادامه پیدا کردن این روند، در آینده نزدیک شاهد تعطیلی روز افزون اینگونه شبکه ها خواهیم بود. در همین راستا شبکه جم که سعی داشت فعالیت های خود را گسترش دهد و شبکه های جدید راه اندازی کند دست نگه داشته و تاسیس شبکه جدید خودداری  نموده است.
در حال حاضر رقابت شدیدی بین شبکه های ضد فرهنگی علی الخصوص در بین شبکه های لندنی موج می زند و هر یک سعی می کند خود را نزد مسئولین مربوطه پر مخاطب تر جلوه دهند تا شاید چند ماهی بیشتر در صحنه باقی بمانند.
در حال حاضر بیشترین تهدید متوجه شبکه فارسی 1 است که بیشترین علقه را نسبت به شبکه زمزمه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر